Vorarlberg

Ontdek de prachtige Oostenrijkse natuur vanaf 8 dagen Bekijk prijzen
vanaf € 919
Kleine oude dorpjes en rustige stadjes langs de groene zachte heuvels vormen een lieflijk landschap, een mooi contrast met de hoge ruige bergtoppen. Na een vlakke aanloop in de omgeving van de Bodensee en Bregenz klimt de hoogtemeter al snel de hoogte in. De uiteenlopende landschapstypes bieden ruimte aan een gevarieerde fauna en flora. Het milde klimaat ’s zomers kan iedere bezoeker bekoren. Het land vóór de Arlberg, een eigenzinnige regio die qua taal en cultuur meer aansluit bij Zwitserland en Lichtenstein… Wedden dat het een onvergetelijke vakantie wordt?

DAG 1

Via de autosnelwegen rijden we naar onze verblijfplaats Stuben am Arlberg in Oostenrijk. We houden de nodige haltes onderweg en tegen de avond komen we aan in het schitterende Après Post Hotel, waar we weerom hartelijk ontvangen worden door Herr Thomas en zijn familie.

DAG 2

Vrije voormiddag. We kunnen op eigen tempo de omgeving verkennen. Even voor het middagmaal houden we een welkomstdrink. Middagmaal in het hotel. In de namiddag gaan we wandelen in St. Anton am Arlberg, het kloppend hart van ski Arlberg. In de zomer is St. Anton een prachtig decor voor sportieve activiteiten.

DAG 3

Na het ontbijt vertrekken we richting Landeck, één van de grootste steden in West-Tirol. Het kasteel van Landeck bekroont, van op haar rots, de stad. Over de Reschenpass rijden we naar de Reschensee en zien de kerktoren eenzaam oprijzen uit het water, een fascinerend schouwspel (fotostop). Middagmaal in het stadje Glurns. Na de middag bezoeken we het hoogst gelegen Benedictijnerklooster van Europa, klooster Marienberg. Een middeleeuws klooster met fraaie Romaanse fresco’s.

DAG 4

Daguitstap naar Dornbirn, de grootste stad van Vorarlberg. In de voormiddag kan u een unieke wandeling maken in de magnifieke nauwe kalkkloof Rappenlochschlucht, één van de specta-

culairste Alpenkloven. Ook een bezoek aan het Rolls Royce-museum is de moeite waard. Middagmaal in de stad. Na de middag bezoeken we de belangrijkste bezienswaardigheden van de stad Dornbirn. Er is ook nog vrije tijd  door wie graag eens gaat shoppen. Of gewoon genieten op een terrasje want Dornbirn heeft een charmant stadsbeeld met statige huizen en gezellige terrasjes.

DAG 5

Vandaag vertrekken we voor een rondrit door het Grote Walserdal. We rijden van Stuben over de Flexenpas naar Lech. Onderweg genieten we van het gevarieerde mooie landschap. We rijden verder door naar Warth over de Hochtannberg naar Schröcken. In Schoppernau bezoeken we de bergkaasmakerij en proeven van deze heerlijke Bregenzerwald kaas. We volgen het pad van de melk, van koe tot Alpenkaas! Middagmaal in Schoppernau. We zetten onze rit verder over Damüls, die ligt aan de Faschinajoch, naar Faschina om daarna door het heerlijke Groββe Walsertal Blundez te bereiken. We houden halt om de stad van de paarse koe, Milka, te verkennen. Chocolade op z’n best! Door het Klostertal keren we terug naar Stuben.

DAG 6

Daguitstap dwars door het Bregenzerwald naar Bregenz aan het Bodenmeer dat ligt aan de voet van de 1000m hoge Pfander. Wandelen langs het meer op de Seepromenade, genietend van de plezierbootjes… In deze stad komt u ogen te kort! Middagmaal in Bregenz. Na onze middagpauze steken we de grens over naar Duitsland. We bezoeken het Duitse Lindau, een pittoreske stad, op een eiland in de Bodensee. Vanaf het eiland nemen we de veerboot richting Bregenz.

DAG 7

Vandaag bezoeken we Feldkirch, grafelijke stad met bogengalerijen en stegen met oude vak-

werkhuizen. We maken een mooie begeleide wandeling door de oude stad. Middagmaal in de stad. Vrije tijd. In de vooravond zijn we terug in Stuben om nog ten volle te genieten van de faciliteiten van het hotel

DAG 8

Nog een laatste gemoedelijk ontbijt want we verlaten Oostenrijk! Onderweg naar huis genieten we nog na, van de mooie vergezichten, de cultuur en uiteraard van het fantastisch hotel. We maken eveneens de nodige haltes onderweg.