Berlijn

vanaf 5 dagen Bekijk prijzen
vanaf € 524
Bij veel reizigers staat Berlijn hoog in het lijstje als favoriete citytrip. Volledig terecht. Deze multiculturele stad biedt ontzettend veel: een geschiedenis met veel littekens, een ongeziene heropbouw, een dynamische en vooruitstrevende lifestyle. Wij verkennen dit jaar de stad met de autocar wat ons natuurlijk veel extra opties biedt naar het grondig verkennen van de Duitse hoofdstad.

Programma

DAG 1

Op weg naar Berlijn! Onderweg wordt u door verhalende achtergrondinfo en films op een comfortabele manier langs de Belgische, Nederlandse en Duitse snelwegen tot in hartje Berlijn gebracht. Onderweg is er nog een bezoek: een grenspost tussen voormalig West en Oost is bewaard gebleven. We houden halt, gelukkig niet voor een controle maar wel om een idee te krijgen van wat de splitsing tussen West en Oost betekende. Bij aankomst in Berlijn is er de check-in en krijgt u alle uitleg over de hotelomgeving en de mogelijkheden ter plaatse.

DAG 2

We starten aan Berlijns hoogste: de Fernsehtoren. Icoon van de DDR. Gevestigd op de Alexanderplatz. Het eerste deel van de dag verkennen we Berlijn te voet, met name het stadsdeel Mitte. Een mooie wandeling loodst ons langs allerlei klassieke bezienswaardigheden: Nikolaiviertel, Berliner Dom, Neue Wache, Bebelplatz en Gendarmenmarkt. Daar wacht de bus ons op. Berlijn is heel uitgestrekt dus is een autocar hier wel aangewezen voor het tweede deel van de verkenning. Via Checkpoint Charlie, het Joods museum, de wijk Kreuzberg, de Gedächtniskirche en KaDeWe leren we de structuur van de stad beter kennen. Overal nemen we de tijd om de bezienswaardigheden rustig te gaan bekijken.

DAG 3

Geschiedenis voorop vandaag. We starten onze dag in de sombere Stasi-gevangenis. We krijgen er een rondleiding en horen verhalen die decennia lang geheimen waren. Nadien brengt de bus ons tot aan de Brandenburger Tor, één van de symbolen van de Koude Oorlog. Na de vrije lunch kunnen fietsers mee op verkenning door Berlijn. Geen nood: wie liever niet fietst, kan met de bus hetzelfde parcours afleggen en zal alle bezienswaardigheden even goed kunnen bekijken. We passeren o.a. het Holocaustmonument, Potsdamer Platz, Tiergarten, Schloss Bellevue en nog zo veel. In de vooravond gaan we de koepel van de Rijksdag bezoeken. Dit historische gebouw is sinds de jaren 90 bekroond met een glazen koepel van Sir Norman Foster. Onvergetelijk.

DAG 4

Potsdam is een klassieke uitstap vanuit Berlijn, maar terecht. Deze stad getuigt van het verleden van dit land. Frederik de Grote en Schloss Sanssouci. De Hollandse wijk, de Glienicker Brücke enz. Na het bezoek keren we terug naar Berlijn. We verkennen de hoofdstad nog verder met de autocar. Op het programma nog: het Olympisch Stadion, Schloss Charlottenburg, Hauptbahnhof, Bernauer Strasse (met bezoek) en Prenzlauer Berg. Alles op een rustig tempo met de juiste duiding en nodige stops. Voor de liefhebbers is er die avond nog een rondrit met de autocar langs Berlin by night!

Dag 5

Na ons ontbijtbuffet vatten we de terugreis aan. Maar nu met een ervaring rijker! De nodige stops, muziek en films brengen u op een comfortabele manier helemaal terug tot in Poperinge.