Vulkaneifel

vanaf 3 dagen Bekijk prijzen
vanaf € 328
De Eifel, gelegen in het Rijnland-Palts is de beste uitvalsbasis voor een gezellige 3-daagse reis met mogelijkheid om enkele wandelingen te ondernemen. In een combinatie van natuur en cultuur beleven we deze bijzondere streek met zijn vulkaanlandschap in “slow motion”. In deze reis zijn enkele gemakkelijke wandelingen voorzien die haalbaar zijn voor elke type wandelaar. De wandelingen zijn begeleid door onze eigen Suffis-gids. Maar ook voor niet-wandelaars is een mooi programma voorzien.

Programma

Dag 1

Vroeg in de morgen rijden we richting Luik, Verviers en Eupen tot net over de Duitse grens naar het schilderachtige stadje Monschau, waar we tegen de middag aankomen. Tijdens een stadsverkenning ontdekken we tussen de stadsmuren een levendige drukte. Met zijn idyllische vakwerkhuizen en nauwe steegjes is Monschau het culturele middelpunt van de regio. Na de middag voorzien we een wandeling in de bosrijke omgeving. Tijdens deze wandeling ervaart u hoe in Monschau stad en natuur een harmonische in elkaar overgaande eenheid vormen. Wie niet wandelt, kan verder kuieren in het gezellige Monschau en eventueel een bezoekje brengen aan de Glashütte, waar je op vaste uren een glasblazer aan het werk kan zien. Tegen de avond komen we aan in onze vaste verblijfplaats hotel Zur Post in Deudesfeld.

Dag 2

In de voormiddag trekken we opnieuw onze wandelschoenen aan en vanuit het hotel  maken we  een mooie luswandeling in de omgeving. Voor de niet-wandelaars is er een mogelijkheid om met onze autocar een vrij bezoek te brengen aan Gerolstein, gekend voor zijn mineraalwater en de water- bronnen. Middagmaal in hotel. In de namiddag bezoeken we allen samen Prüm. Hier bevindt zich de bekende kloosterkerk, waar we het graf begroeten van Lotharius, kleinzoon van Karel de Grote. Wij vervolgen onze weg richting Neroth. Het kleine maar gastvrije muizenvallen-museum gaat over een heel specifiek product: de muizenval en dit in allerlei vormen en afkomstig uit de gehele wereld. Door een toevallige gebeurtenis in de geschiedenis van het dorp Neroth werd hier een muizenvallen- en metaaldraad warenfabriekje gesticht. Klein maar fijn, mooi en liefdevol ingericht. Onderweg naar ons  verblijfshotel in Deudesfeld gaan we nog even op zoek naar de koudwatergeiser van Wallenborn. ’s Avonds genieten we van een verzorgd avondmaal in ons hotel. Liefhebbers kunnen nagenieten in de gezellige ‘biergarten’.

Dag 3

Helaas moeten we vandaag de Eifel alweer verlaten. Maar niet getreurd, op onze terugweg is ook nog de Romeinse stad Trier met zijn bekende Porta Nigra! Met onze gids maken we een boeiende stadswandeling en bezoeken we de Domkerk. Vooraleer huiswaarts te trekken benutten we nog onze vrije tijd om door de winkelstraten te flaneren. Deze gecombineerde cultuur- en wandelvakantie is écht iets voor natuurliefhebbers! Er is voor elk wat wils, een ideale mix tussen bezoeken en wandelingen.