Wandelvakantie Eifel

vanaf 3 dagen Bekijk prijzen
vanaf € 299
De Eifel, gelegen in het Rijnland-Palts is de beste uitvalbasis voor onze 3-daagse wandelvakantie. In een combinatie van natuur en cultuur beleven we deze bijzondere streek met zijn vulkaanlandschap in “slow motion”. De wandelingen zijn begeleid door onze eigen Suffis-gids. We stappen steeds in lussen en er kan gekozen worden voor gedeeltelijke of volledige deelname aan de tochten. Deze wandel- vakantie is geschikt voor ieder type wandelaar.

Programma

Dag 1

Vroeg in de morgen rijden we richting Luik, Verviers en Sankt Vith over de Duitse grens naar Prüm waar we tegen de middag aankomen. In de bekende kloosterkerk van Prüm gaan we even het graf begroeten van Lotharius, kleinzoon van Karel de Grote. Na het middagmaal trekken we onze wandelschoenen aan. Vanuit het centrum van de stad stappen we richting Kalvarienberg en volgen het schilderachtige riviertje de Mehlenbach. Deze wandeling gaat door bochtige valleien afgewisseld met kleine stukjes bos en dan weer akkers en weiden, waarlangs de smalle wandelpaadjes lopen. Met onze autocar rijden we naar Gerolstein, gekend voor zijn mineraalwater. Hier gaan we tijdens onze wandeling op zoek naar enkele natuurlijke bronnen. Tegen de avond komen we moe maar voldaan aan in onze vaste verblijfplaats hotel Zur Post in Deudesfeld.

Dag 2

Na het lekkere ontbijt vertrekken we te voet vanuit ons hotel. Zowel in de voor- als in de namiddag maken we een luswandeling temidden het vulkaanlandschap. Het middagmaal wordt in het hotel genomen. Vanuit de Brunenplatz met zijn waterbron lopen we via de Waldweg de bossen in. We gaan eveneens op zoek naar de Meerfelder Maar, een typisch vulkaanmeer op het Meerfelder-pfad. ’s Avonds genieten we van een verzorgd diner. Liefhebbers kunnen nagenieten in de gezellige ‘biergarten’.

Dag 3

Vandaag moeten we spijtig genoeg deze mooie streek alweer verlaten. Maar niet getreurd; wandelwegen zijn er nog genoeg op onze terugweg. Het Groothertogdom Luxemburg is een ideale plek om volop van de natuur te genieten. We wandelen langs één van de mooiste lussen, een deel van de beroemde Mullerthal Trail, gelegen in de buurt van het gezellige stadje Echternach.

INFO

Onze wandelroutes zijn zo samengesteld dat er onderweg en op het eindpunt een versnapering voorzien is.
Deze wandelvakantie is écht iets voor stappers en natuurliefhebbers! Laat ons samen deze wandelvakantie beleven, ten voeten uit!
Er is ook de mogelijkheid om één van beide lussen te stappen. Alternatief programma voor niet-wandelaars.