×

Wat met uw coronavoucher?

- ALLE coronavouchers van Reizen Suffis blijven geldig  tot eind 2021 en kunnen dus voor om het even welke reis (dag- of meerdaagse reis) uit ons reismagazine 2021 gebruikt worden.

- Indien u uiteindelijk dan toch een terugbetaling wenst, kan u de originele coronavoucher (ten vroegste na de vervaldag) in ons reiskantoor bezorgen zodat wij dan de terugbetalingsprocedure kunnen opstarten. De terugbetaling gebeurt binnen de wettelijke termijn van 6 maanden.

Ons kantoor is open op afspraak op maandag, woensdag en vrijdag, telkens van 9 tot 12 en van 13.30 tot 17.30u. 

Suffis logoSuffis

Suffis logoSuffis

Navigatie

  • Ons reisaanbod
  • Reisbureau
  • Verhuur autocars
  • Over ons
  • contact

Suffis logoSuffis

Navigatie

  • Ons reisaanbod
  • Reisbureau
  • Verhuur autocars
  • Over ons
  • contact
home> reisvoorwaarden
Algemene voorwaarden Reisvoorwaarden Herroepingsrecht

Reisvoorwaarden

Inbegrepen in onze prijzen:

Reis vanuit België naar bestemming en terug in luxeautocar. Hoteldiensten met maaltijden zoals voor elke bestemming afzonderlijk vermeld in deze brochure. Hotelkamers met bad of douche en toilet. BTW en baantaksen. Nachtexpressreizen worden steeds begeleid door twee chauffeurs.

De prijzen omvatten:

De diensten zoals beschreven in het reisdocument. De BTW, volgens het tarief van toepassing op 31/10/2014.

De prijzen omvatten met name niet:

De inkomgelden voor musea of bezienswaardigheden, boottochten, bergsporen en de fooien aan de plaatselijke gids en hotelpersoneel, de kosten van visa, inentingen en andere formaliteiten, de kosten van annulatie- en/of bijstandsverzekeringspremie (tenzij anders vermeld). Betreft maaltijden, drank en uitstappen refereren wij naar de omschrijving per reis.

Toeslagen

De toeslagen staan omschreven in de prijstabel en gelden per persoon en per periode zoals aangeduid.

Reisverzekering:

Een annulatie-, bagage-, reisongevallen- en ziekteverzekering is NIET in de prijs van de reis inbegrepen, maar we bevelen ze u sterk aan. Wij zijn agent van Allianz Assistance. Polisvoorwaarden liggen ter inzage in ons reiskantoor.

Autocars:

Sinds een aantal jaar investeert Reizen Suffis enkel in comfortabele en luxueuze autocars. U heeft extra beenruimte en geniet ook van alle comfort zoals de bijzonder zachte luchtvering, airconditioning, DVD, mp3-speler, dubbele beglazing, bar, volledige boordkeuken, toilet en gsm.

Plaatsen in de autocar:

Om alle misverstanden te voorkomen, worden de plaatsen toegekend in volgorde van de inschrijvingen, doch met betaling van een voorschot. Alle autocars zijn rookvrij. Voor de rokers lassen we de nodige haltes in.

verzekering:

Onze autocars zijn verzekerd volgens de wettelijke bepalingen. In het geval zich iets zou voordoen met het rijtuig dient iedereen rechtstreeks te onderhandelen met de verzekeringsmaatschappij die het voertuig dekt. Buiten de autocar is iedereen zijn eigen verzekeraar. Deze risico's kunt u laten dekken door een speciale verzekering.

Chauffeurs:

Reizen Suffis heeft enkel ervaren chauffeurs! Echte vakmensen! Zij stellen hun rijvaardigheid en vakkennis volledig tot uw dienst. Ze zijn plichtsgetrouw, vriendelijk en hulpvaardig.

Reisleiders/hostessen:

Hij of zij geeft u graag deskundige uitleg of verschaft inlichtingen waar nodig zijn. Hun zorg is alleen het welslagen van uw vakantie!

Uitstappen:

Op elke bestemming heeft Reizen Suffis een goed uitgedokterd programma opgesteld. Deze uitstappen zijn bedoeld om de streek nog beter te leren kennen. Meestal zijn de uitstappen inbegrepen en indien NIET, zijn ze geheel vrijblijvend!! Bij Reizen Suffis geen addertjes onder het gras met onoverzichtelijke prijzen of extra’s. We kunnen niet verantwoordelijk gesteld worden voor programma’s die wijzigen door onvoorziene omstandigheden.

Algemeenheden:

Het is verboden in de autocar te blijven gedurende de haltes. In de autocar is iedereen verplicht zich waardig te gedragen, alsook in de hotels. De autocars en de hotelkamers dienen zindelijk onderhouden. Wanneer door een onvoorzien toeval de reis voor u minder goed verloopt dan u verwachtte, is het niet toegestaan het genot van uw medereizigers te bederven door uiting te geven van uw ongenoegen. Wendt u steeds tot de reisbegeleider. Hij zal al het mogelijke doen om iedereen tevreden te stellen. Opmerkingen die hem toekomen langs andere reizigers om, of te laat, worden als ongeldig aanzien. Een reiziger die zich zo gedraagt dat de goede uitvoering van de reis in het gedrang wordt gebracht of die de medereizigers ernstig hindert, kan van verdere deelneming aan de reis of verblijf worden uitgesloten. Alle daaraan verbonden kosten blijven te zijnen laste. Hij heeft in geen geval recht op gehele of gedeeltelijke terugbetaling van de reissom.

Verantwoordelijkheid van de reiziger:

Vrijwillige of onvrijwillige schade door de reiziger toegebracht aan derden, aan de vervoermiddelen, in het hotel, enz... vallen ten zijne laste. De reiziger zal ervoor zorgen dat zijn persoon, zijn persoonlijke documenten, en zijn reisgoed voldoen aan de door binnen- en buitenlandse reglementaire opgelegde voorwaarden inzake tolgrensformaliteiten van sanitaire en financiële aard, het politiereglement en andere bepalingen, en dit voor de gehele duur van de gecontracteerde reis. De organisator neemt geen enkele verantwoordelijkheid op zich voor de gevolgen die eruit voortvloeien. Klachten moeten schriftelijk gebeuren via het reiskantoor, uiterlijk 8 dagen na het einde van de reis. Maar dit moet ter plaatse al besproken worden met de gids of chauffeur. Zo kan het probleem misschien daar al worden opgelost. Zij staan ten dienste van de klant.

Tol:

De reiziger is persoonlijk verantwoordelijk tegenover de douanediensten.

Bagage:

Het reisgoed is beperkt tot 20 kg per persoon. De kofferlabels die samen met de reisdocumenten opgestuurd worden, moeten behoorlijk worden ingevuld. Ze moeten duidelijk de naam van de reiziger, de bestemming en de vertrekdatum vermelden en aan de koffers vastgehecht worden. Bij opstap- en uitstaplocaties bent u zelf verantwoordelijk voor uw bagage. Voor verlies, schade of diefstal accepteert Reizen Suffis geen aansprakelijkheid. Daarvoor kan eventueel een reisbagageverzekering afgesloten worden. De reizigers worden verzocht bij het verlaten van de autocar zich er extra van te overtuigen dat ze al hun bagage meegenomen hebben.

Annulatie door de reiziger:

De annulatie moet aan het reisbureau worden gemeld, met vermelding van reden van annulatie, ev. bewijs dokter, bestemming, afreisdatum en volledig adres van de klant. Postdatum geldt als annulatiedatum.
Annulatiekosten annulatie door de klant:

tot 56 dagen voor vertrek: 15 % van de totale reissom met een minimum van €25/pers.

tussen 55 en 31 dagen voor vertrek: 30% van de totale reissom met een minimum van €75/pers. (ook voor vliegtuigvakanties, tenzij de luchtvaartmaatschappij hogere kosten oplegt.)

tussen 30 en 20 dagen voor vertrek: 50 % van de totale reissom met een minimum van €100/pers. (voor autocarvakanties), 75% (voor cruises, vliegtuigvakanties; tenzij de luchtvaartmaatschappij hogere kosten oplegt.)

tussen 19 en 10 dagen voor vertrek: 75 % van de totale reissom (voor autocarvakanties), 100 % van de totale reissom (voor vliegtuigvakanties en cruises)

tussen dag 9 en dag van vertrek: 100 % van de totale reissom
Voor de reservaties waarvoor nog geen voorschot werd betaald, moeten er ook verplicht annulatiekosten worden betaald. Een annulatieverzekering kan afgesloten worden op ons reiskantoor; dit dient samen met de reservatie te gebeuren. Polisvoorwaarden liggen ter inzage in ons reiskantoor in Poperinge.

Wijziging door de reiziger::

Een wijziging van naam, opstapplaats, kamertype, regime brengt een kost met zich mee van €25 per dossier tot 1 maand voor vertrek. Tussen 1 maand voor vertrek en 2 dagen voor vertrek is het €50 per dossier. Een wijziging van reisbestemming of vertrekdatum wordt beschouwd als een annulering door de reiziger.

kamers:

Het logies is voorzien in tweepersoonskamers. De reizigers die een kamer met twee éénpersoonsbedden wensen, moeten dit bij inschrijving melden. De reizigers die een éénpersoonskamer wensen, betalen een toeslag. Gezien de hotels slechts over een beperkt aantal van deze kamers beschikken, worden deze in géén geval gegarandeerd. Zij zullen volgens de mogelijkheden van elk hotel verdeeld worden. Een 3de of 4de persoon kan soms in dezelfde kamer slapen. Deze bedden zijn soms een bijzetbed of sofabed.

Minimum aantal deelnemers per reis: 25 personen

Indien we dit aantal niet bereikt hebben, zijn we genoodzaakt om deze reis te annuleren. U wordt hiervan schriftelijk op de hoogte gebracht. Er kan door de reiziger geen aanspraak gemaakt worden op enige schadeloosstelling.

Reizen Suffis Europalaan 6 8970 Poperinge 057 33 34 80 info@suffis.be facebook.com/suffis.reizen

Openingsuren

Ma 9u - 12u 13:30 - 17:30
Di gesloten
Wo 9u - 12u 13:30 - 17:30
Do gesloten
Vr 9u - 12u 13:30 - 17:30
Za - zo gesloten
suffis-bus
© Copyright 2017 - Reizen Suffis bvba | algemene voorwaarden | herroepingsrecht
REIZEN SUFFIS | ondernemingsnummer : BE 0849 267 464 | licentie 1825 | Garantiefonds Reizen : 1825 - 1301.1301
REISBURO SUFFIS | ondernemingsnummer : BE 0849 265 583 | licentie 7325 | Garantiefonds Reizen : 7325 - 1301.1302
We zijn niet verantwoordelijk voor eventuele fouten (openingstijden, prijzen,... ) die op de site kunnen voorkomen.
website door celcius.be